ZARZĄDZENIE Nr 3/2005
Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie
z dnia 20 grudnia 2005 r.
w sprawie:
- uchylenia regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie wprowadzonego zarządzeniem Nr 1/2000 z dnia 1lutego 2000 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie z późniejszymi zmianami,
- ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie
Na podstawie art. 86 ust.4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane ( tekst jednolity Dz.U. Nr 106 z 2000 r. poz.1126 ze zm.), §5 ust.1 pkt 10 oraz §11 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie, zarządza się co następuje:
§1
Z dniem 31 grudnia 2005 r. przestaje obowiązywać Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie wprowadzony zarządzeniem Nr 1/2000 z dnia 1 lutego 2000 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie z późniejszymi zmianami.
§2
Wprowadza się z dniem 1 stycznia 2006 r. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia
§3
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r.
Załącznik Nr 1 Do zarządzenia Nr 3/2005
Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W LUBLINIE
§1
- Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie.
- Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
- Powiatowym Inspektorze – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
§2
- Inspektorat działa na podstawie:
- odpowiednich przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – prawo budowlane ( tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zm.),
- niniejszego regulaminu.
§3
- Inspektorat jest urzędem pomocniczym Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej.
- Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu lubelskiego.
§4
- Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
- Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
- działalnością kontrolną, polegającą na wykonywaniu kontroli:
- a) w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
- b) sprawdzenia posiadania przez osoby sprawujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie właściwych uprawnień do pełnienia tych funkcji
- postępowaniem administracyjnym,
- postępowaniem egzekucyjnym,
- obsługą prawną Inspektoratu,
- postępowaniem wyjaśniającym w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
- prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej,
- kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
- zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
- przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- gospodarowanie mieniem Inspektoratu.
- działalnością kontrolną, polegającą na wykonywaniu kontroli:
§5
- Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
- ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,
- zatwierdzanie planów kontroli,
- podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
- udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania obowiązkowej kontroli budów lub obiektów budowlanych,
- wyłączenie kontrolera z postępowania kontrolnego,
- udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych, postanowień i innych dokumentów,
- udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
- występowanie do właściwego samorządu zawodowego z wnioskami o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
- zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków: służbowego, funkcyjnego i inspekcyjnego.
- Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze lub doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres działań i tryb działania.
§6
- Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany przez niego pracownik z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w §5 ust.1 pkt 1,4,6,9.
§7
- Powiatowy Inspektor podpisuje:
- decyzje administracyjne i postanowienia,
- akty prawa wewnętrznego,
- wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
- wystąpienia kierowane do organów administracji publicznej,
- odpowiedzi na skargi i wnioski,
- upoważnienia imienne do przeprowadzania obowiązkowych kontroli.
- Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora dokumenty wymienione w ust.1 z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. 2, podpisuje wskazany pracownik Inspektoratu zgodnie z zakresem imiennego upoważnienia udzielonego przez Powiatowego Inspektora.
§8
- W skład Inspektoratu wchodzą jednoosobowe stanowiska pracy w postaci:
- zastępcy Powiatowego Inspektora,
- specjalistycznych stanowisk do spraw prawa budowlanego,
- referenta prawno-administracyjnego,
- referenta prawnego
- starszego księgowego
- W znakowaniu spraw Inspektoratu używa się symbolu „PINB”.
§9
- Do zakresu działania na specjalistycznym stanowisku do spraw prawa budowlanego w szczególności należy:
- prowadzenie działalności kontrolnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
- sprawdzanie posiadania przez osoby sprawujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie właściwych uprawnień do pełnienia tych funkcji,
- przeprowadzanie obowiązkowych kontroli budów i obiektów budowlanych,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
- opracowanie projektów planów inspekcji, o których mowa w pkt. 1,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach robót budowlanych wykonywanych bez wymaganego pozwolenia lub zgłoszenia oraz samowolnej zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych,
- nakładanie na Inwestorów kar za nieprawidłowości stwierdzone w trakcie obowiązkowej kontroli,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
- przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności stanowiska pracy wraz z wnioskami wynikającymi z tej działalności w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora,
- przygotowywanie projektów aktów administracyjnych i korespondencji dotyczących prowadzonych spraw,
- nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia określone w art. 93 Prawa budowlanego na podstawie imiennego upoważnienia Wojewody Lubelskiego,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora,
- Do zakresu działania na stanowisku referenta prawno-administracyjnego w szczególności należy:
- prowadzenie spraw kadrowych i BHP,
- administrowanie programem komputerowym ESTIMA,
- prowadzenie rejestrów zgłoszeń rozpoczęcia i zakończenia budów oraz wniosków o zakończeniu budowy i udzielenia pozwolenia na użytkowanie,
- zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
- prowadzenie spraw kancelaryjnych Inspektoratu,
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw,
- prowadzenie zakładowego archiwum,
- prowadzenie kasy Inspektoratu,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie.
- Do zakresu działania na stanowisku referenta prawnego w szczególności należy:
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych z zakresu ustawy – Prawo budowlane,
- kontrola zgodności z prawem wydawanych przez Inspektorat postanowień i decyzji administracyjnych,
- prowadzenie rejestrów i sprawozdawczości z powierzonego zakresu w formie elektronicznej w programie ESTIMA,
- sporządzanie zaświadczeń i decyzji w sprawach zgłoszeń zakończenia budowy,
- prowadzenie rejestrów wydanych zawiadomień o przyjęciu zgłoszenia zakończenia budowy oraz wydanych decyzji o pozwoleniu na użytkowanie,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie
- Do zakresu działania na stanowisku starszego księgowego w szczególności należy:
- prowadzenie księgowości Inspektoratu,
- prowadzenie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora
§10
- Do pracowników Inspektoratu maja zastosowanie przepisy:
- Kodeks pracy (Dz.U. Nr 21, poz.94 z 1998 r.),
- Ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz.U. Nr 49, poz.483 z 1999 r. z póź. zm.),
- Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 29 października 1999 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz.996),
- Regulaminu pracy.
§11
Zmiana regulaminu następuje w trybie właściwym dla jego ustalenia.