Regulamin organizacyjny

ZARZĄDZENIE Nr 3/2005

Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie
z dnia 20 grudnia 2005 r.

w sprawie:

  1. uchylenia regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie wprowadzonego zarządzeniem Nr 1/2000 z dnia 1lutego 2000 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie z późniejszymi zmianami,
  2. ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie

Na podstawie art. 86 ust.4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane ( tekst jednolity Dz.U. Nr 106 z 2000 r. poz.1126 ze zm.), §5 ust.1 pkt 10 oraz §11 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie, zarządza się co następuje:

§1

Z dniem 31 grudnia 2005 r. przestaje obowiązywać Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie wprowadzony zarządzeniem Nr 1/2000 z dnia 1 lutego 2000 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie z późniejszymi zmianami.

§2

Wprowadza się z dniem 1 stycznia 2006 r. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia

§3

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r.

Załącznik Nr 1 Do zarządzenia Nr 3/2005

Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego

REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W LUBLINIE

§1

  1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie.
  2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
    1. Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
    2. Powiatowym Inspektorze – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego

§2

  1. Inspektorat działa na podstawie:
    1. odpowiednich przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – prawo budowlane ( tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zm.),
    2. niniejszego regulaminu.

§3

  1. Inspektorat jest urzędem pomocniczym Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej.
  2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu lubelskiego.

§4

  1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
  2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
    1. działalnością kontrolną, polegającą na wykonywaniu kontroli:
      • a) w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
      • b) sprawdzenia posiadania przez osoby sprawujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie właściwych uprawnień do pełnienia tych funkcji
    2. postępowaniem administracyjnym,
    3. postępowaniem egzekucyjnym,
    4. obsługą prawną Inspektoratu,
    5. postępowaniem wyjaśniającym w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
    6. prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej,
    7. kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
    8. zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
    9. przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
    10. gospodarowanie mieniem Inspektoratu.

§5

  1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
    1. ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,
    2. zatwierdzanie planów kontroli,
    3. podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
    4. udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania obowiązkowej kontroli budów lub obiektów budowlanych,
    5. wyłączenie kontrolera z postępowania kontrolnego,
    6. udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych, postanowień i innych dokumentów,
    7. udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
    8. występowanie do właściwego samorządu zawodowego z wnioskami o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
    9. zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków: służbowego, funkcyjnego i inspekcyjnego.
  2. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze lub doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres działań i tryb działania.

§6

  1. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany przez niego pracownik z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w §5 ust.1 pkt 1,4,6,9.

§7

  1. Powiatowy Inspektor podpisuje:
    1. decyzje administracyjne i postanowienia,
    2. akty prawa wewnętrznego,
    3. wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
    4. wystąpienia kierowane do organów administracji publicznej,
    5. odpowiedzi na skargi i wnioski,
    6. upoważnienia imienne do przeprowadzania obowiązkowych kontroli.
  2. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora dokumenty wymienione w ust.1 z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. 2, podpisuje wskazany pracownik Inspektoratu zgodnie z zakresem imiennego upoważnienia udzielonego przez Powiatowego Inspektora.

§8

  1. W skład Inspektoratu wchodzą jednoosobowe stanowiska pracy w postaci:
    1. zastępcy Powiatowego Inspektora,
    2. specjalistycznych stanowisk do spraw prawa budowlanego,
    3. referenta prawno-administracyjnego,
    4. referenta prawnego
    5. starszego księgowego
  2. W znakowaniu spraw Inspektoratu używa się symbolu „PINB”.

§9

  1. Do zakresu działania na specjalistycznym stanowisku do spraw prawa budowlanego w szczególności należy:
    1. prowadzenie działalności kontrolnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
    2. sprawdzanie posiadania przez osoby sprawujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie właściwych uprawnień do pełnienia tych funkcji,
    3. przeprowadzanie obowiązkowych kontroli budów i obiektów budowlanych,
    4. prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
    5. opracowanie projektów planów inspekcji, o których mowa w pkt. 1,
    6. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach robót budowlanych wykonywanych bez wymaganego pozwolenia lub zgłoszenia oraz samowolnej zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych,
    7. nakładanie na Inwestorów kar za nieprawidłowości stwierdzone w trakcie obowiązkowej kontroli,
    8. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
    9. przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności stanowiska pracy wraz z wnioskami wynikającymi z tej działalności w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora,
    10. przygotowywanie projektów aktów administracyjnych i korespondencji dotyczących prowadzonych spraw,
    11. nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia określone w art. 93 Prawa budowlanego na podstawie imiennego upoważnienia Wojewody Lubelskiego,
    12. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora,
  2. Do zakresu działania na stanowisku referenta prawno-administracyjnego w szczególności należy:
    1. prowadzenie spraw kadrowych i BHP,
    2. administrowanie programem komputerowym ESTIMA,
    3. prowadzenie rejestrów zgłoszeń rozpoczęcia i zakończenia budów oraz wniosków o zakończeniu budowy i udzielenia pozwolenia na użytkowanie,
    4. zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
    5. prowadzenie spraw kancelaryjnych Inspektoratu,
    6. sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw,
    7. prowadzenie zakładowego archiwum,
    8. prowadzenie kasy Inspektoratu,
    9. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie.
  3. Do zakresu działania na stanowisku referenta prawnego w szczególności należy:
    1. prowadzenie postępowań egzekucyjnych z zakresu ustawy – Prawo budowlane,
    2. kontrola zgodności z prawem wydawanych przez Inspektorat postanowień i decyzji administracyjnych,
    3. prowadzenie rejestrów i sprawozdawczości z powierzonego zakresu w formie elektronicznej w programie ESTIMA,
    4. sporządzanie zaświadczeń i decyzji w sprawach zgłoszeń zakończenia budowy,
    5. prowadzenie rejestrów wydanych zawiadomień o przyjęciu zgłoszenia zakończenia budowy oraz wydanych decyzji o pozwoleniu na użytkowanie,
    6. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie
  4. Do zakresu działania na stanowisku starszego księgowego w szczególności należy:
    1. prowadzenie księgowości Inspektoratu,
    2. prowadzenie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym,
    3. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora

§10

  1. Do pracowników Inspektoratu maja zastosowanie przepisy:
    1. Kodeks pracy (Dz.U. Nr 21, poz.94 z 1998 r.),
    2. Ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz.U. Nr 49, poz.483 z 1999 r. z póź. zm.),
    3. Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 29 października 1999 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz.996),
    4. Regulaminu pracy.

§11

Zmiana regulaminu następuje w trybie właściwym dla jego ustalenia.